مطالعات طراحي دبيرستان ۹۰ص

مطالعات طراحي دبيرستان ۹۰ص
قیمت : ۱۰۰۰۰ تومان

فصل اول:
آموزش
تکنولوژى آموزشى
تکنولوژى آموزشى در ايران
ضرورت توجه به فضاهاي آموزشي

فصل دوم:
تأثير متغيرهاي سازماني در عملكرد قرارگاه هاي تربيتي
تأثير نقش هاي اجتماعي در عملكرد قرارگاه هاي تربيتي
جايگاه دانش آموزان در سيستم هاي مختلف آموزشي
سيستم آموزشي حلقه ( گروه سالار )
سيستم رايج ( معلم سالار )
سيستم مدرن ( دانش آموز سالاري )
اصول و اهداف سازماني براي محيط هاي آموزشي
سازمان اجتماعي كلاس
سازماندهي محيط فيزيكي
الف – ( سازماندهي ( رديفي ـ ستوني )
ب – ( سازماندهي دايره اي )
ج – ( سازماندهي انفرادي و گروهي )
بررسي تأثير نظام آموزشي بر عملكرد فضاهاي آموزشي
الف – تصوري جديد نسبت به آموزش و روند يادگيري
ب – توجيهي خاص نسبت به پرورش خصوصيات روحي و شخصيتي دانش آموز

فصل سوم:
خانواده و فرزندان در دوره دبيرستان
رشد اجتماعى نوجوان
نيازهاى نوجوان
هدفمند بودن
نياز به سازگارى با بزرگسالان
نياز به سازگارى با همسالان
نوجوان چه کمکهايى نياز دارد
روابط اجتماعى
مشکلات تحصيلى
راهنمايىهاى مذهبى و اخلاقى
علل سازش نايافتگى نوجوان
اثر تغييرات جسمانى بر نوجوان
راههاى کاهش مشکلات تحصيلى دانشآموزان دوره متوسطه

مطالعات تکمیلی

نظام آموزشي كشورهاي جهان
مقدمه اي بر نظام آموزشي كشورهاي جهان
• قاره آسيا
• قاره آفريقا
• قاره آمريكا
• قاره اروپا
• قاره اقيانوسيه
نظام آموزشي ايران
چشم انداز اقتصادي- اجتماعي
سياستهاي آموزشي
ساختارنظام آموزشي
مقطع تكميلي متوسطه
اهداف مقطع تكميلي متوسطه
دورههای متوسطه
مدارس قبل و پس از انقلاب
نرخ سواد آموزي از گذشته تا حال
نظام جديد آموزشي ايران
بحث و نتيجه گيري

بررسي نيازهاي آموزشي
نور
صوت
شرایط اقلیمی و چالش های طراحی
شرايط مناسب هوا در فضاهاي داخلي
۱٫ جلوگيري از اتلاف حرارت
۲٫ بهره گيري از انرژي خورشيد .
۳٫ جلوگيري از گرم شدن هواي كلاس
۴٫ مبحث گياهان و نور
۵٫ محافظت ساختمان در برابر بارندگی
۶٫ جلوگيري از گرم شدن كلاسها با استفاده از باد
۷٫ موضوع درخت و فضاي سبز در برابر باد
۸٫ جلوگيري از گرم شدن و مرطوب شدن كلاسها
۹٫ جهت استقرار ساختمان
۱۰٫ سازماندهی پلان ساختمان
۱۱٫ اندازه پنجره
۱۲٫ مصالح ساختمانی
۱۳٫ سایه بان ها
راه کار

مطالعات تطبیقی

مطالعه پلان دبيرستان Lincoln در ft.collins كلرادو آمريكا
دبیرستان ساکس
دبیرستان نیاگارا
دبیرستان ام سی اسمیت

مطالعات زمینه
ویژگی های طبیعی مشهد
آنالیز سایت
مطالعه پلان دبيرستان امام رضا چهار راه خيام مشهد

طراحی

مبانی فرم
فرم و عملكرد
ارگانيك و ارگانيسم
معماري ارگانيك نوين از ديدگاه Tom Brigham
فرم و زمينه
معماري ايده آل
فهرست منابع و مآخذ

دليل اصلي انتخاب اين موضوع مربوط به مباني نظري خاص مدنظر در اين طرح مي باشد. بدليل اينكه مباني طراحي اين دبيرستان و نحو تفكرات كالبدي در پيدايش آن از مفاهيم و ساختارهاي طراحي نسبتاً پيچيده و ناآزموده تا اين زمان توسط دانشجو شكل گرفته است،لذا موضوعي براي طراحي با زيربنا و برنامه ريزي عملكردي محدود انتخاب گرديده كه امكان صرف زمان كافي براي تعيين جزئيات سازه اي و انتقال مفاهيم مطرح در مباني نظري پروژه به خطوط معماري وجود داشته باشد. در ضمن يكي از دلايل انتخاب اين پروژه آشنايي نسبتاً كافي با فضاها و شناخت كلي پروژه با توجه به تجربيات گذشته من بوده است.

متأسفانه در كشور ما همواره به مقولة مدرسه سازي (همانند مسكن) بدليل كمبود شديد فضاي آموزشي به ديده كمي نگريسته شده است و بدليل اينكه فضاهاي آموزشي عموماً به عنوان فضاهاي دولتي و عمومي تلقي شده، كمتر مورد توجه سرمايه گذاري بخش خصوصي واقع شده اند. پيدايش مدارس غيرانتفاعي هم كمكي به اين موضوع نكرد و اين مدارس با تبديل منازل مسكوني به واحدهاي آموزشي حتي مي نيمم استانداردهاي فضاي آموزشي را عموماً رعايت نكردند. شايد در مشهد به تعداد انگشتان دست، مدارسي با رعایت تمامی ضوابط فضاهای آموزشی موجود نباشد. حتي مدارسي كه براي دانش آموزان تيزهوش نیز بنا مي شوند، بدلايل گوناگون قادر به پاسخگويي به بسياري از نيازهاي شايد فراموش شدة كاربران خود نيستند. طراحي نادرست و نقص هاي فراوان كه امروزه در فضاهاي آموزشي ايران در مقاطع گوناگون از مقطع ابتدايي تا سطح عالي بوضوح دیده می شود، در کیفیت آموزش و پرورش نسل محصل جامعة ما كه مدت زمان زيادي از ساعات فعاليت روزانة خود را در محيط هاي آموزشي مي گذارنند، تاثیر منفی داشته و از عوارض آن می توان به ناهنجاریهای رفتاری و اجتماعی اشاره کرد.
مطالعات طراحي دبيرستان ۹۰ص
قیمت : ۱۰۰۰۰ تومان

                       

                                   

                           

 

پاسخ دهید